Monday, December 21, 2009

Duit Rm ditukarkan kepada.....








alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5417525550023295650" />



inilah emas pertama yang aku miliki..pelaburan yang paling berani aku buat untuk masa depan aku..mule2 rase seram sejuk nak tukarkan RM kepada seketul emas..tetapi aku fikirkan masa depan aku..jadi aku amek keputusan untuk melabur di samping aku membuat simpanan di ASB...memang teruja sangat2 biler dapat memilik emas 100g nie..xterkata bile dapat memegangnye..so skrg nie aku rase xtakut dah biler RM susut nilainye..sebab aku rase dengan membeli emas nie,harganya dapat meningkat sebanyak 30% daripada harga aku beli emas tersebut(bahasa dan susunan ayat aku pun da xbetol sbb keterujaan sgt2 bler memikirkan emas pertama yang aku milik hehe)..kalau kawan2 sume nak tau,ex PM kiter pun sbnrnya da lame menyuruh kiter menyimpan emas..so aper lagi..cube kawan2 fikir,contoh kat negara kemboja..nak dapat kan telur perlukan duit berjuta2 baru dapat beberapa bijik telur..ade sampai mase tu duit kenen timbang bagi dapatkan barang keperluan...sadis x...so aku buka mate aku,pasang impian(walaupun kadang2 impian xtercapai huhu cdey tapi hidup mesti diteruskan) untuk membeli dan melabur emas nie..cube kawan2 bayangkan harga emas pada bulan OKTOBER RM 11600...tetapi pada bulan DISEMBER harganya naik mencecah RM13572(harga mase aku beli)..cube korg kire berapa % kenaikannya...hampir mencecah RM2000 kenaikannnya..tu baru 2 bulan..cube kawan2 bayangkan kalau 1 tahun..berapa kenaikannnya...bukan nak promote emas..tapi kiter sendiri kena berfikir panjang..bkn untuk saper2 pun..untuk diri kiter sendiri gak...anda beli emas,saya bukan dapat ape2 pun..yg untungnya diri anda sendiri..saya just nak bagi information jek...kalau ade pape pertanyaan boleh aje jumpa saya untuk pertanyaan(wah3 bukak kaunter pertanyaan laks...hehehe...bukan aper..nak bantu kawan2 yang serius untuk majukan hidup..hanya yang serius sahaja)...pasnie kalau ade duit lebih ckit jek nak tambahkan dirham lak..hehehe..ye la daripada biarkan duit tu statik jek angkanya dalam bank,lebih baek spend kan duit tu beli emas...xrugi pun...andai kate pada sesaper yang nak kawin,xyah susah2 sediakan duit hantaran...sekarang pun rasenya da jadi trend bagi emas seketul wat hantaran...(agak2 nya aku pun nak wat camtu gak kot hehe...xsalah pun kan)papepun aku target nak tambah emas lagi dalam simpanan aku...Teruja ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo...try la..kompom xnyesal....korang sendiri tengok la kat emas tu tu...ley nampak hp aku snap emas tu...cerah siottttttttt hihihihi panas3

2 comments: